Reklama [a] - USŁUGI ELEKTRYCZNE
Reklama [b] - Barlinek Okna Artur Gubała
Nowe filtry DPF

W Bosch Service Pawlik w Stalowej Woli zakupisz fabrycznie nowe filtry DPF w bardzo dobrych cenach.

Wystarczy, że złożysz zamówienie z naszego sklepu internetowego i w ciągu kilku dni będziesz miał nowy element u siebie. Filtr cząstek stałych ma za zadanie wyłapywać i jednocześnie dopalać szkodliwe substancje, które pochodzą ze spalin. Silniki wysokoprężne niestety emitują bardzo dużo toksycznych spalin, stąd obowiązkowe jest posiadanie w pojeździe DPF-a, jak również katalizatora.

Pamiętaj, że są to elementy układu wydechowego, z którego nie możesz ich wyciąć, bo w przeciwnym razie poniesiesz poważne konsekwencje. Filtr DPF ma swoją określoną żywotność; producent co prawda obiecuje, że podzespół wytrzyma nawet 250 tysięcy przebiegu, ale w rzeczywistości wygląda to zupełnie inaczej. Pierwsze problemy pojawiają się już po przejechaniu około 150 tysięcy kilometrów, jednakże to głównymi winowajcami są właściciele swoich samochodów, którzy nie przestrzegają zasad prawidłowego użytkowania pojazdu. Wielu z nich zapomina, że DPF należy regularnie wypalać oraz przynajmniej raz na rok oczyszczać w serwisie.

Wypalanie filtra cząstek stałych nie jest skomplikowanie, ponieważ wymaga ono tylko dłuższej i szybszej jazdy poza miastem z podwyższonymi obrotami. Z czasem wewnątrz filtra DPF zaczyna gromadzić się już nie tylko sadza, ale również popiół. Jedyną skuteczną możliwością pozbycia się popiołu jest mycie hydrodynamiczne w specjalistycznej pralce DPF.

Dzięki takiej metodzie regeneracji podzespół odzyskuje 100% parametrów, przez co powraca do swojej początkowej sprawności i nie szkodzi w działaniu innym elementom wyposażenia samochodu. Należy wiedzieć, że zanim zostaną podjęte kroki w kierunku czyszczenia DPF, to jest on dokładnie sprawdzany przy użyciu kamerki endoskopowej. Jeżeli zaobserwuje się poważne uszkodzenia mechaniczne, to taki podzespół nie podlega regeneracji.

Pozostaje jego wymiana na nowy tudzież regenerowany. Nie wystarczy zakupić nowego DPF-a i go wmontować do układu wydechowego, ponieważ trzeba go jeszcze zaadaptować w sterowniku silnika. O tej czynności każdy serwis powinien pamiętać, aby nie dopuścić do sytuacji, w której pojazd będzie pracować według poprzednich i nieaktualnych danych.

18-11-2022 Redakcja

Dodaj komentarz